سرماخوردگی در کودکان و علائم آن

سرماخوردگیدر کودکان چیست ؟
به عفونت ویروسی بینی و گلو سرماخوردگی گفته می شود.در حال حاضر بیش از یک صد نوع ویروس سرماخوردگی در طبیعت وجود دارد. شایعترین و آلوده کننده ترین ویروس سرماخوردگی رینو ویروس نام دارد. بیشترین گروه سنی که به سرماخوردگی مبتلا مبشوند کودکان در محدوده سنی 2 تا 6 سال می باشد.

به طور کلی بزرگسالان در هر سال 2 الی 3 بار به سرماخوردگی مبتلامی شوند این آمار در کودکان 8 الی 12 بار در سال می باشد بنابراین ابتلای مکرر کودکان به سرماخوردگی چندان غیر طبیعی نبوده و دلیل بر نقص و کمبود سیستم دفاعی و ایمنی کودک نمی باشد و نباید والدین در این مورد نگران شوند.

علائم سرماخوردگی چیست ؟
معمولا یک تا دو روز بعد از تماس با بیمار سرماخورده علائم سرماخوردگی در کودک ظاهر می شود .شایعترین علامت سرماخوردگی گرفتگی بینی است ولی علائم زیر نیز به وفور می توان در کودک سرماخورده مشاهده نمود.

آبریزش بینی وخارش گلو سرفه سردرد و بدن درد خفیف عطسه وآبریزش از چشمها تب خفیف

درخواست این جانب از والدین عزیز این است که در صورتیکه 3 تا 5 روز از سرماخوردگی کودک می گذرد و حال عمومی وی رو به بهبودی است و همچنین تب وی قطع شده است ولی مختصری ترشحات زرد رنگ از بینی دارد از پزشک خود درخواست تجویز آنتی بیوتیک ننموده که این مسئله باغث آسیب به کودک می گردد.

آن چیزی که سرماخوردگی را از سایر بیماریهای ویروسی جدا میکند خفیف بودن تب ( کمتر از 38 درجه سانتی گراد ) و خستگی خفیف است.غالبا تب در سرماخوردگی بیشتر از 3 تا 5 روز طول نمی کشد درصورتیکه تب بیش از 5 روز طول کشید لازم است کودک توسط پزشک معاینه و ویزیت شود.ممکن است علائم سرماخوردگی ویروسی و آلرژی شبیه به هم باشند. در صورتیکه بیمار خارش چشم و گوش داشته باشد بیشتر تشخیص آلرژی مطرح می شود تا سرماخوردگی .